#kamaritarina - Jouni Tiilikainen, Helsingin Nuorkauppakamari

Olen Jouni Tiilikainen ja työskentelen asiakastuki-insinöörinä Okmeticissa. Vastuualueelleni kuuluu Taiwanin tekninen asiakastuki. Työnteon ja JC-toiminnan lisäksi käyn lenkkeilemässä ja kuntosalilla. Luen myös paljon asiakirjallisuutta, kuten historiaa, sosiologiaa, psykologiaa, tiedeuutisia ja niin edelleen. Seuraan myös yhteiskunnallisia asioita.  
 
Kamaritoimintaan minut houkutteli mukaan opiskeluaikojen ystäväni Joose Luukkanen. Hän houkutteli käymään JC-tapahtumissa ja lopulta vuonna 2013 Hanna Pasanen lähestyi minua Helsingin Nuorkauppakamarista. Siitä lähtien olen ollutkin mukana JC-toiminnassa.
 
Kamariurani aikana olen saanut olla mukana järjestämässä kansallista vaalikokousta vuonna 2014. Seuraavana vuonna toimin kamarilehden päätoimittajana. Ja vuonna 2016 toimin koulutusvastaavana. Vuoden 2015 toimintani palkittiin Vuoden JC-palkinnolla ja nyt sain toistamiseen Vuoden aktiivisin JC-palkinnon.
Palkinnot eivät ole kuitenkaan motivoineet toimimaan nuorkauppakamarissa vaan itsensä kehittäminen – siihen nuorkauppakamari on mitä parhain organisaatio. Urakehitykseni kannalta JC-toiminnasta on ollut eniten hyötyä asenne- ja ajattelutapojen muutosten kautta. Growth mindset, muutosmyötärinta, “haasteet ovat mahdollisuuksia”, “epämukavuusalueella tapahtuu kasvua” ovat ajattelumalleja, joita ei opeteta koulussa vaan ne omaksutaan sopivassa sosiaalisessa toimintaympäristössä. Tässä ympäristössä olen samaan aikaan tutustunut uusiin, saman arvopohjan jakaviin ihmisiin, ja olen saanut tätä kautta runsaasti uusia ystäviä. Toivon, että he säilyvät elämässäni mukana myöskin sitten, kun on aika jättää JC-toiminta nuoremmille tekijöille.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#kamaritarina - Raikko Kavisto, Turun Nuorkauppakamari

"You are never too young to lead and never too old to learn"

#kamaritarina - Christa Kantonen, Salon Nuorkauppakamari