#kamaritarina - Saija Honkanen, Hangon Nuorkauppakamari

Olen Saija Honkanen Hangon Nuorkauppakamarista. Olen ollut mukana kamaritoiminnassa marraskuusta 2011 lähtien, jolloin kamarimme perustettiin, ollen näin yksi Hangon Nuorkauppakamarin perustajajäsenistä. Kamariurani aikana olen ollut toiminut kamarimme hallituksessa joka vuosi, SECY 2011-2012, LIO/INT 2013, DP 2014, PRES 2015, IPP 2016 ja TREAS 2017.

Olemme Hangossa toteuttaneet paikallisia, alueellisia ja kansallisia projekteja ja tapahtumia, joissa olen kaikissa ollut mukana, kuten suurin osa jäsenistöstämme. Ensimmäinen suurempi projekti sekä itselleni että kamarillemme oli vuonna 2013 järjestämämme aluevaalikokous, jossa toimin majoitusvastaavana. Kokousjärjestelyt sujuivat erittäin hyvin ja saimme kiitosta kokouksestamme pitkään kokouksen jälkeenkin. Tämä oli pienelle kamarillemme suuri voitto.

Puheenjohtajavuotenani järjestimme muun muassa yhteistyössä Helkaman kanssa ’jopoloppet’-tapahtuman sekä omat tapahtumamme beachfutiksen ja nuorisokonsertin. Vuosi oli kamarimme kannalta hyvin aktiivinen! Puheenjohtajavuoden aikana sain ihania ystäviä muista alueen puheenjohtajista ja vuosi oli ehdottomasti oman kamariurani upein, ”silloin, kun minä olin puheenjohtaja, PRES 2015” -bändipaitaa ylpeästi kantaen.

Vuonna 2016 järjestimme Senaatin kansallisen vuosikokouksen elokuisessa Hangossa. Toimin tässä projektissa kokouspäällikkönä ja työtä riitti ihan kiitettävästi. Projekti oli kuitenkin kamarillemme onnistunut ja olen hyvin tyytyväinen projektitiimiini. Kiitokset kuuluvat myös tietenkin kamarimme senaattori-Janille, jonka Senaatin puheenjohtajuus toi kokouksen Hankoon.

Tänä vuonna olemme järjestämässä hallitusakatemiaa, joka jälleen kerran laittaa pienen kamarimme koetuksille. Meissä on kuitenkin sellainen voima, että voin luvata viikonlopusta tulevan upea! Luovat Aallot toivottavatkin kaikki lämpimästi tervetulleiksi Hankoon marraskuussa. Ja vaikka et itse hallitukseen pääsisikään, voit silti osallistua gaalaan lauantaina.

Kamaritoiminta on antanut minulle paljon ja olen todella tyytyväinen, että lähdin toimintaan mukaan. Itsensä kehittäminen, muun muassa ihmisten johtaminen kamarissa, on edesauttanut myös siviiliuraani siirtyessäni puheenjohtajavuoteni aikana konttorirotasta päälliköksi. En todennäköisesti olisi hakenut ko. paikkaa toisessa yrityksessä ilman kokemuksiani nuorkauppakamaritoiminnasta. Mahtava harrastus siis tosiaan!

Lokakuisin terveisin,
Saija

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#kamaritarina - Raikko Kavisto, Turun Nuorkauppakamari

#kamaritarina - Christa Kantonen, Salon Nuorkauppakamari

"You are never too young to lead and never too old to learn"