#kamaritarina - Saija Salento, Keski-Uudenmaan Nuorkauppakamari

Olen Saija Salento, Keski-Uudenmaan Nuorkauppakamarista (KUNKKu)  ja tänä vuonna olen kolmatta kertaa oman kamarini hallituksessa sekä Alue A:n hallituksessa mukana R-IMTnä (eli Tietohallintopäällikkönä). Olen koulutukseltani Sosionomi ja Ammatillinen LifeCoach-valmentaja sekä Enneagrammi-ohjaaja. 
 
Tutustuin kamaritoimintaan Rapujuhlien myötä 2014. Olin jo kuullut aiemmin kamaritoiminnasta mutta sivuutin sen suoraan salaseura meiningiksi, mutta kun antoi pikkusormen johan men koko käsi. Niin nautin tästä hommasta!

Rapujuhlissa tutustuin KUNKKulaisiin ja olin aivan äimänkäkenä, mahtityyppejä joiden kanssa oli mukavaa tutustua. Siitä se sitten lähti. Samantein lähdin mukaan hallitustyöskentelyyn ja moninaisiin projekteihin mukaan. Olin silloisen yritykseni perustanut ja ajattelin että pääsen opettelemaan uusia asioita kamarissa, joita voin myöhemmin hyödyntää. Ensimmäisenä hallitusvuotena tein nettisivuja (joita siis ennen en kunnolla osannut tehdä) ja tein INDinä Itsensä johtamiskoulutus -kokonaisuutta sekä tietenkin muita koulutuksia. Oli huikaisevan ihanaa päästä tekemisen meininkiin kiinni. Se on itselle tärkeää.

 
Siirryin omasta firmastani takaisin sosiaalialalle ja koin kamaritoiminnan todella tärkeänä ”kevennyksenä” ja edelleen sai jatkaa kehittymistään. Toisena hallitusvuotena lähdin mukaan TREASiksi eli rahastonhoitajaksi ja tämä ei ollut todellakaan oma vahvuuteni mutta nautin opetella sitäkin.

Tämäkin taas lisäsi omaa osaamistani työmaailmassa. Varsinkin omassa uudessa firmassani. Olen myös ollut moninaisissa projekteissa mukana ja muutamassa projektipäällikkönä, kuten Joulupuu-keräyksessä 2016 ja Grow With The Flow -mentorointiohjelmassa 2017.
 
Viime vuosi oli todella mielenkiintoinen minulle kamarilaisena, näin kuinka upealla porukalla & ihan mielettömällä pöhinällä teimme Grow With The Flow vaalikokouksen Tuusulassa, jossa myös lanseerasimme uudistetun & palkitun mentorointiohjelmaamme. Niin ja sellainen pikku juttu että olin ehdolla vaaleissa RIOksi. 

 
Olin osana Anna-Mari Alkion (RIO 2016) viestintätiimiä, jossa tutustuin alueelliseen viestintään, jonka johdosta innostuin hakemaan sitä pestiä. Alue virkaa varten oleva mentorointi oli todella mielenkiintoista ja avartavaa. Se että voitinko vaaleissa (en) ei ollut se pointti vaan se että pääsin todella laittamaan itseni likoon. Se kokemus oli erittäin arvokas ja merkityksellinen minulle, opin paljon itsestäni ja sain uusia vahvuuksia sen myötä.

 
Siinä minusta on kiteytys kamarilaisuudesta, laitat itsesi likoon sen verran kun haluat ja siinä opit ja kehityt tavalla, joka on hyvin merkityksellistä niin työmaailmassa kuin omassa henkisessä kasvussa. Mutta eipä siinä kaikki, jään sanattomaksi kaikista upeista tuttavista, rakkaista ystävistä ja hengenheimolaisista. Siinä on se minun ydin miksi minä olen ihan koukussa JC maailmaan. On Kunnia olla osana tätä järjestöä jossa on mahdollisuudet ihan mihin vain! Kiitos ja Kumarrus! <3 Saija

 

Tämän blogin suosituimmat tekstit

#kamaritarina - Raikko Kavisto, Turun Nuorkauppakamari

#kamaritarina - Christa Kantonen, Salon Nuorkauppakamari

"You are never too young to lead and never too old to learn"